Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kontynuuje prace przy usuwaniu skutków powodzi. Zrealizowano już 100 takich zadań za kwotę 12,5 mln zł. Do końca wakacji planowane jest ukończenie 20 kolejnych.
Aktualnie m.in. w budowie jest nowy most w Głuchołazach, a w toku GDDKiA ma przetarg na odbudowę dwóch obiektów w Krapkowicach wraz z budową nowego mostu na Odrze.
Samo usuwanie skutków powodzi ruszyło natomiast od razu, gdy tylko pozwoliły na to warunki. Jeszcze do końca 2024 roku udało się zrealizować 50 zadań utrzymaniowych związanych z usuwaniem skutków powodzi na kwotę ponad 10 mln zł, a w tym roku kolejne 50 zadań na kwotę 2,5 mln zł. Były to prace w zakresie m.in. odbudowy chodników, naprawy skarp, nasypów i odnowienia zniszczonego oznakowania. Oczyszczono też nawierzchnię dróg, rowy i przepusty, a także udrożniliśmy studzienki i kratki ściekowe.
Prace popowodziowe obejmowały takie odcinki dróg krajowych jak:
- DK38 - Głubczyce, Mokre - Kolonia, Pietrowice Głubczyckie, Grobniki, Pietrowice,
- DK39 - Łukowice Brzeskie, Brzeg,
- DK40 - Mochów, Głogówek, Charbielin, Wierzbiec, Prudnik, Nowy Browiniec, Łąka Prudnicka, Lubrza,
- DK41 - Wyszków Śląski, Niwnica, Wierzbięcice, Piorunkowice, Rudziczka, Niemysłowice, Prudnik, Trzebina, obwodnica Nysy,
- DK45 - Polska Cerekiew, Stradunia, Żużela, Krapkowice, Długomiłowice,
- DK46 - Kamienica, Paczków, Sidzina, Malerzowice Wielkie, Ścibórz, Otmuchów, Niemodlin,
- DK94 - Skorogoszcz.
Generalna Dyrekcja informuje ponadto, że w związku z uszkodzeniami powstałymi w trakcie powodzi, przeprowadza również większe działania o charakterze inwestycyjnym. Ich celem będzie zarówno pełne usunięcie skutków powodzi, jak i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury. Zostanie ona przebudowana w taki sposób, aby była bardziej odporna na podobne zjawiska, które mogą się wydarzyć w przyszłości.